7 dagen per week bereikbaar: 085-1304012

Wat is de garantie op producten van Zonneschermdoek.nl en wat kan ik doen bij een eventuele klacht?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor al onze producten geldt een fabrieksgarantie van vijf jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Het team van Zonneschermdoek.nl kiest met Tibelly voor een leverancier met jarenlange ervaring op het gebied van kwalitatief hoogwaardig acryldoek. Tibelly zonweringdoek is geweven met een in de massa gekleurde acrylvezel en tevens speciaal ontworpen voor duurzaam buitengebruik. Daarnaast is dit type zonweringdoek een technisch weefsel dat moet voldoen aan strenge technische eisen. U kunt hierbij denken aan waterdichtheid, stevigheid en gewicht van de stof. Zodoende geeft Zonneschermdoek.nl standaard, naast de wettelijke garantie, een eigen garantie van vijf jaar op al haar producten. Deze eigen garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Toch kunnen er onregelmatigheden optreden tijdens het confectieproces of na het vervangen van uw zonweringdoek. In de volgende situaties is het bedrijf achter Zonneschermdoek.nl (Sunshade Europe BV) verantwoordelijk voor de ontstane schade:

  • Afwerking confectie niet in orde: er kan zich een situatie voordoen dat de confectie van het door u gekozen zonweringdoek niet netjes is afgewerkt, bijvoorbeeld door een confectiefout bij de zomen, zijkanten of eventuele naden. In dat geval is Zonneschermdoek.nl verantwoordelijk voor de geconstateerde schade. Graag ontvangen wij van u een of meerdere foto’s van de weeffout, zodat wij de situatie zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Vervolgens wordt er zo spoedig mogelijk een afspraak gemaakt om het doek op te halen.
  • Transportschade: waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Zo kan het gebeuren dat er schade ontstaat tijdens het transport van het naaiatelier naar de klant. Ook in dat geval is Zonneschermdoek.nl verantwoordelijk voor de ontstane schade. Graag ontvangen wij een of meerdere foto’s van de transportschade, zodat wij de situatie zo goed mogelijk kunnen beoordelen.

In de bovenstaande gevallen is er sprake van non-conform product. U dient in deze gevallen binnen een redelijke termijn na de ontdekking van de fout bij ons een klacht in te dienen. Binnen twee maanden wordt in ieder geval als redelijk beschouwd.

In de volgende situaties is Zonneschermdoek.nl niet verantwoordelijk voor de ontstane schade:

  • Foutieve kleurkeuze: bij twijfel over de kleurkeuze biedt Zonneschermdoek.nl u de mogelijkheid om kosteloos een kleurstaal aan te vragen. Mocht deze kleurstaal op het moment van uw aanvraag niet voorradig zijn, dan sturen wij u een foto van de desbetreffende kleurstaal in daglicht. Het is raadzaam bij twijfel een aantal foto’s van meerdere kleurstalen aan te vragen die overeen komen met uw wens. Indien u geen kleurstaal of foto heeft aangevraagd en u bestelt een kleur die u toch niet wilt (nadat u deze specifieke kleur wel heeft gekozen tijdens het bestelproces), dan valt dit logischerwijs onder uw eigen verantwoordelijkheid.
  • Foutieve breedte- of uitvalmaat: het kan zijn dat de afmetingen die u heeft ingevoerd niet overeenkomen met de werkelijke afmetingen van het doek. Hier komt u vaak pas achter zodra u het doek heeft ontvangen. Het opmeten van een zonweringdoek geschiedt op eigen risico en hier hebben wij geen invloed op. Een meetfout is dus uw eigen verantwoordelijkheid.
  • Wafel- of plooivorming: indien het doek voorzien is van naden kan het voorkomen dat hier wafel- of plooivorming ontstaat. Dit fenomeen komt tot stand door de dubbele dikte rond het niveau van de naden in combinatie met de spanning die uitgeoefend wordt op de armen van het zonnescherm. In de praktijk kan dit probleem zich alleen voordoen bij een hevige regenbui. Ook in dit geval kunnen wij in geen geval aansprakelijk worden gesteld, aangezien deze onregelmatigheden in geen geval afbreuk doen aan de technische prestaties en levensduur van het zonweringdoek.

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via info@zonneschermdoek.nl. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

  • Volg onze socials: